Serwis Internetowy dostępny pod adresem www.colorland.pl prowadzony jest przez Cyfrowa Foto Sp. z o.o.,
z
siedzibą w Zaczerniu, Zaczernie 190, 36-062 Zaczernie, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego
przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS:
0000259700, NIP 813-34-69-935, REGON 180149478, numer, adres e-mail: zamowienia@colorland.pl
Postanowienia ogólne
Regulamin określa rodzaje i zakres Usług, warunki świadczenia Usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o
świadczenie Usług, zasady i warunki dostarczania Usług za pomocą Serwisu Internetowego na terytorium
Rzeczpospolitej Polskiej, a w szczególności zasady i warunki realizacji Projektów, składania Zamówień na
Produkty i Usługi w Serwisie Internetowym, zapłaty ceny lub wynagrodzenia, koszty oraz termin i sposoby dostawy,
składanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przez Konsumentów oraz tryb postępowania reklamacyjnego.
Prezentowane w Serwisie Internetowym informacje dotyczące Produktów i Usług, a w szczególności opisy,
parametry techniczne i ceny nie stanowią oferty sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego (Dz. U.
Nr 16, poz. 93 ze zm.), lecz zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego. Nie
stanowią one również zapewnienia Usługodawcy.
Użytkownik jest zobligowany do powstrzymywania się od jakichkolwiek zachowań, które mogłyby wpłynąć
negatywnie na właściwe funkcjonowanie Serwisu Internetowego, w tym w szczególności od jakiegokolwiek
ingerowania w zawartość Serwisu Internetowego lub jego elementy techniczne, w tym dostarczania/rozsyłania
treści o charakterze bezprawnym. W szczególności zakazane jest wgrywanie zdjęć naruszających w jakikolwiek
sposób obowiązujące prawo, wzywających do nienawiści rasowej, etnicznej, wyznaniowej, zawierających treści
pornograficzne, pochwalających faszyzm, nazizm, komunizm, propagujących przemoc, obrażających uczucia
religijne, naruszających prawa innych osób.
Użytkownik, akceptując treść Regulaminu oświadcza, że nie naruszy wskazanych wyżej zakazów.
Definicje użyte w niniejszym Regulaminie pisane wielką literą oznaczają:
DZIEŃ ROBOCZY
– dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
EDYTOR
– interaktywne narzędzie dostępne w Serwisie Internetowym w formie usługi świadczonej drogą
elektroniczną, umożliwiające opracowywanie Projektów Produktów.
FORMULARZ ZAMÓWIENIA
– interaktywny formularz dostępny w Serwisie Internetowym umożliwiający wybór Projektu, wybór
parametrów Projektu (takich jak liczba stron, forma, materiał, dodatki), sposobu dostarczenia
Produktu, akceptację Projektu oraz złożenie Zamówienia na Produkt.
KLIENT
- osoba prawna, jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność
prawną, osoba fizyczna niebędąca konsumentem w rozumieniu art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r.
Kodeks lub Konsument, który dokonał zamówienia w Serwisie Internetowym.
KONSUMENT
- osoba fizyczna dokonująca zakupów w Serwisie Internetowym niezwiązanych bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową, tj. konsument w rozumieniu art. 22(1) Kodeksu Cywilnego.
Postanowienia Regulaminu dotyczące wyłącznie Konsumenta stosuje się również do osoby fizycznej
zawierającej w ramach Serwisu internetowego umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością
gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego,
wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej,
udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej. W takich wypadkach do takiej osoby nie będą miały również zastosowania postanowienia
Regulaminu dotyczące wyłącznie Klientów.
KONTO
- oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Użytkownika zbiór zasobów w systemie
teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Użytkownika w tym informacje o złożonych
Zamówieniach.
NEWSLETTER
- informacje, w tym informacje handlowe w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu
usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., Nr 144, poz. 1204, tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 1219)
pochodzące od Usługodawcy, wysyłane Użytkownikowi drogą elektroniczną, lub w imieniu Usługodawcy.
POLITYKA PRYWATNOŚCI
– odrębny dokument regulujący zasady związane z ochroną danych osobowych oraz prywatności
Użytkowników.
POZYTYWNA WERYFIKACJA ZAMÓWIENIA
– na pozytywną weryfikację zamówienia składa się łącznie :
prawidłowe wypełnienie Formularza Zamówienia,
kompletne przesłanie z urządzenia Użytkownika Projektu Produktu wybranego i zaakceptowanego
przez Użytkownika,
zaksięgowanie płatności za złożone Zamówienie lub użycie vouchera zakupowego.
PRODUKT
– dzieło będące rzeczą ruchomą wykonywane na podstawie Zamówienia przez Użytkownika zgodnie z
Projektem opracowanym (określonym) w Edytorze przez Klienta lub gotowa rzecz ruchoma, które są lub
mają być przedmiotem umowy między Klientem i Usługodawcą.
PROJEKT
– wykonane za pomocą Edytora opracowanie graficzne przyszłego Produktu udostępnione w Serwisie
Internetowym i podlegające dalszemu określeniu przez Użytkownika w trakcie składania Zamówienia przy
użyciu Formularza Zamówienia tj. uzupełnieniu przez Użytkownika o elementy tekstowe, graficzne lub
kolorystyczne zgodne ze specyfikacją podaną przez niego w Formularzu Zamówienia.
REGULAMIN
– niniejszy Regulamin wraz z załącznikami.
SERWIS INTERNETOWY
- serwis prowadzony przez Usługodawcę dostępny pod adresem internetowym: https://www.colorland.pl/
USŁUGA
– usługa świadczona drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu Internetowego wyszczególniona w
treści Regulaminu.
USŁUGODAWCA
- Cyfrowa Foto Sp. z o.o., z siedzibą w Zaczerniu, Zaczernie 190, 36-062 Zaczernie, wpisana do
rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy
Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000259700, NIP 813-34-69-935, REGON 180149478.
UŻYTKOWNIK
– osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka
organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta z Usługi.
ZAMÓWIENIE
- oświadczenie woli złożone za pomocą Formularza Zamówienia i stanowiące ofertę zawarcia umowy
wykonania lub sprzedaży Produktu przez Usługodawcę.
Rodzaje i zakres Usług
Usługodawca świadczy za pośrednictwem Serwisu Internetowego następujące Usługi:
Prowadzenie Konta w Serwisie Internetowym.
Korzystanie z Konta przez Użytkownika możliwe jest po spełnieniu łącznie dwóch kolejnych
kroków:
a) wypełnieniu formularza rejestracji,
b) kliknięciu pola „zarejestruj” lub o podobnym znaczeniu,
lub skorzystaniu z opcji rejestracji za pomocą konta posiadanego w portalu „Facebook”.
W formularzu rejestracji niezbędne jest podanie następujących danych Użytkownika: imię i
nazwisko, adres poczty elektronicznej oraz hasło.
Korzystanie z Edytora oraz Formularza Zamówienia.
Korzystanie z Edytora rozpoczyna się z momentem dodania pierwszego Projektu do Edytora.
Korzystanie z Edytora polega na:
Wyborze koncepcji Produktu, np. przez kliknięcie pola „projektuj” lub o podobnym
znaczeniu,
Wyborze parametrów Projektu, wykonaniu własnego Projektu przez Użytkownika,
Zaakceptowaniu Projektu – umieszczeniu Projektu w koszyku – zbiorze Projektów, przez
kliknięcie pola „do koszyka” lub o podobnym znaczeniu.
Korzystanie z interaktywnego Formularza Zamówienia polega na:
Wyborze przez posiadającego Konto Użytkownika Projektu z zaakceptowanych Projektów,
Wyborze parametrów Projektu, np. ilość Produktów, dodatki itp., oraz sposobu
doręczenia.
Podaniu następujących danych: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer
domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, województwo, kraj), adres poczty
elektronicznej, numer telefonu kontaktowego, miejsce i sposób dostawy, sposób
płatności. W wypadku Klientów niebędących Konsumentami niezbędne jest także podanie
nazwy firmy oraz numeru NIP,
Złożenia Zamówienia poprzez kliknięcie pola „zamawiam” lub o podobnym znaczeniu – do
tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym
celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na
stronie Serwisu Internetowego).
Świadczenie Usługi Newsletter.
Korzystanie z usługi Newslettera następuje po podaniu w zakładce „Newsletter” widocznej w
sekcji „Ustawienia Konta” Serwisu Internetowego adresu poczty elektronicznej, na który mają
być przesyłane kolejne edycje Newslettera i kliknięciu pola „zapisz” lub o podobnej treści.
Do Newsletter można się również zapisać poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w trakcie
zakładania Konta w Serwisie Internetowym.
Udostępnianie Projektów innym Użytkownikom Serwisu Internetowego lub jego rozpowszechnienia
nieograniczonej liczbie odbiorców.
Udostępnienie Projektu realizowane jest przez użycie funkcji „udostępnij” lub o podobnym
znaczeniu dostępnej w Serwisie Internetowym, dla zrealizowanych Zamówień.
W wypadku udostępnienia Projektu innym Użytkownikom Serwisu Internetowego Użytkownik,
któremu udostępniono Projekt posiada m.in. możliwości edycji Projektu w Edytorze, wykonania
kopii Projektu, jego dalszego udostepnienia na zasadach przewidzianych w niniejszym pkt. lub
złożenia Zamówienia. Warunkiem korzystania z usługi udostepnienia Projektu innym
Użytkownikom Serwisu jest posiadanie Konta przez osobę, której udostępniono Projekt.
Informacja o udostępnieniu Projektu uwidoczniana jest w Koncie.
W wypadku rozpowszechnienia Projektu nieograniczonej liczbie odbiorców (dowolnej osobie
trzeciej), osoba, której udostępniono Projekt posiada wyłącznie możliwość odczytu Projektu.
Udostepnienie realizowane jest za pomocą hiperłącza generowanego w Serwisie Internetowym.
Warunki świadczenia Usług
Odpłatność:
Świadczenie Usług przez Usługodawcę jest bezpłatne.
Okres na jaki zostaje zawarta umowa o świadczenie Usług:
Umowa o świadczenie Usługi polegającej na prowadzeniu Konta w Serwisie Internetowym zawierana jest
na czas nieoznaczony.
Umowa o świadczenie Usługi polegającej na korzystaniu z Edytora oraz Formularza Zamówienia jest
zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia bądź rezygnacji z jego
złożenia przez Użytkownika lub zakończenia korzystania z Edytora.
Umowa o świadczenie Usługi Newsletter zawierana jest na czas nieoznaczony.
Umowa o świadczenie Usługi Udostępniania Projektów zawierana jest na czas nieoznaczony.
Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się
Usługodawca w tym prawidłowego działania Edytora oraz Formularza Zamówienia:
Komputer, tablet, telefon lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do sieci Internet.
Prawidłowo skonfigurowana Przeglądarka internetowa zainstalowana na urządzeniu z dostępem do
Internetu: Mozilla Firefox, Internet Explorer, Google Chrome, Safari.
Włączona w przeglądarce internetowej obsługa Java Script i plików Cookies.
Wtyczka Adobe Flash w wersji 10+ (do pobrania tutaj: http://get.adobe.com/pl/flashplayer/) dla
przeglądarki internetowej dla obsługi wgrywania plików z elementami tekstowymi, graficznymi lub
kolorystycznymi i korzystania z Edytora i Projektów.
Wyłączone dodatki do przeglądarek uniemożliwiające wyświetlanie niektórych elementów stron, jak
Adblock.
Usługodawca zastrzega, że w celu prawidłowego działania Edytora obsługiwane przez niego pliki powinny
spełniać następujące wymagania:
maksymalna waga: 30 MB
maksymalna rozdzielczość: 50 Mpix
maksymalna wielkość pliku: 10000 px
akceptowane rozszerzenia plików: png lub jpg/jpeg.
Usługodawca może sformułować szczegółowe wytyczne związane z korzystaniem z Edytora, które udostępniane będą
Użytkownikowi za pośrednictwem Edytora lub w Serwisie Internetowym w odrębnych polach (np. Baza wiedzy).
Korzystanie z Edytora w warunkach niestabilnego dostępu do sieci internet, z wykorzystaniem urządzeń
mobilnych, lub dostępu o ograniczonej przepustowości, a także dużej ilości uruchomionych jednocześnie
zakładek w przeglądarce internetowej może wiązać się z koniecznością dłuższego oczekiwania na wysyłkę plików
do serwera Usługodawcy oraz wymaga szczególnej weryfikacji prawidłowości Projektu, przed złożeniem
Zamówienia.
Stosownie do zapisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną Usługodawca
nie sprawdza treści przekazywanych przez Użytkowników w ramach korzystania z Usług.
Usługodawca zastrzega, że korzystanie z Serwisu Internetowego, a w szczególności Edytora i Formularza
zamówienia może wiązać się z ograniczeniem dostępu do niektórych funkcjonalności Serwisu Internetowego i
wymaga szczególnej weryfikacji prawidłowości Projektu przed złożeniem Zamówienia.
Usługodawca zastrzega, że korzystanie z Serwisu Internetowego może wiązać się ze standardowym ryzykiem
związanym z wykorzystaniem sieci internet za które nie ponosi odpowiedzialności w związku z czym rekomenduje
Użytkownikom przedsięwzięcie odpowiednich kroków w celu ich zminimalizowania.
Usługodawca zastrzega, że Projekty mogą nieznacznie odbiegać od wyglądu finalnego Produktu. Usługodawca
informuje, że pomimo dołożenia wszelkich starań, nie może zapewnić wierności barw na fotografiach
prezentowanych w Serwisie Internetowym, ponieważ ich wyświetlanie zależy między innymi od ustawień
wyświetlacza urządzenia, przeglądarki, systemu operacyjnego.
Użytkownik udziela Usługodawcy na czas obowiązywania umowy o świadczenie Usług oraz realizacji Produktu,
nieodpłatnej, niewyłącznej, nieograniczonej w czasie licencji do utworów przekazywanych Usługodawcy na
potrzeby świadczenia Usług, na następujących polach eksploatacji: zwielokrotnianie, publiczne odtwarzanie i
wyświetlanie, wprowadzanie do pamięci komputera, serwerów sieci komputerowych oraz innych nośników, a także
umieszczanie w sieci Internet, oraz wykorzystywanie w Serwisie Internetowym. Powyższe ma na celu wyłącznie
wykonywanie Usług na rzecz Użytkownika zgodnie z warunkami i celem świadczonych usług, w ramach których
takie udostępnianie ma miejsce
Warunki zawierania umowy wykonania lub sprzedaży Produktu
Cena Produktu uwidoczniona w Serwisie Internetowym podana jest w złotych polskich i zawiera wszystkie składniki,
w tym podatek VAT. Ceny nie zawierają jednak kosztów dostawy, które są wskazywane w trakcie składania Zamówienia
i zależą od wybranego sposobu dostawy.
Uiszczenie ceny Produktu możliwe jest za pomocą vouchera zakupowego, który po wprowadzeniu odpowiedniego
kodu obniża cenę wszystkich lub wybranych Produktów znajdujących się w koszyku.
Cena Produktu uwidoczniona w Serwisie Internetowym jest wiążąca w chwili złożenia Zamówienia. Cena ta nie
ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Serwisie Internetowym, które mogą się pojawić w odniesieniu do
poszczególnych Produktów po złożeniu Zamówienia.
Zawarcie umowy wykonania lub sprzedaży Produktu za pomocą Formularza Zamówienia.
Celem zawarcia umowy o wykonanie lub sprzedaży Produktu niezbędne jest wcześniejsze złożenie
Zamówienia, zgodnie z pkt. II 1.2 Regulaminu.
Po złożeniu Zamówienia Serwis Internetowy niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie. Potwierdzenie
otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail, która
zawiera: potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia, oświadczenie Usługodawcy o
otrzymaniu Zamówienia, oświadczenie Usługodawcy o otrzymaniu i zaksięgowaniu wpłaty, o przyjęciu
Zamówienia do realizacji oraz o planowanej dacie wysyłki.
Z chwilą Pozytywnej Weryfikacji Zamówienia zostaje zawarta umowa wykonania Produktu lub sprzedaży
między Klientem, a Usługodawcą.
Każda umowa wykonania Produktu będzie potwierdzana paragonem, fakturą VAT lub innym dokumentem
potwierdzającym zakup.
Produkty zawierają w widocznym miejscu dodatkowe informacje:
Na ostatniej stronie Produktu lub innym miejscu wskazanym w opisie Produktu, znajduje się kod
kreskowy, na okładce znajduje się kod kreskowy oraz logo Serwisu Internetowego.
Płatności
Serwis Internetowy wymaga płatności za Zamówienia w formie przedpłaty.
Serwis Internetowy udostępnia za pośrednictwem operatorów płatności on-linowe formy płatności za zamówienia.
Dostępne formy płatności oraz informacje o operatorach widoczne są w procesie składania zamówienia oraz w
zakładce
Płatności
.
innym dostawcom usług przewozowych działającym na terenie Polski.
Forma wysyłki oraz wybór w ramach wysyłki paczką kurierską konkretnego podmiotu świadczącego usługi
kurierskie może ulec zmianie z przyczyn obiektywnych uniemożliwiających wysyłkę Produktu (np. brak obsługi
określonego rozmiaru Produktu, czasowy brak realizacji wysyłek). Klient nie poniesie z tego tytułu
dodatkowego kosztu ponad wskazany przy zakupie Produktu.
Termin dostawy - na czas oczekiwania na dostawę Produktu składa się termin realizacji Zamówienia przez
Usługodawcę i czas dostawy Produktu przez przewoźnika:
Całkowity i maksymalny termin realizacji Zamówienia nie powinien przekroczyć 30 dni roboczych.
Termin realizacji Zamówienia należy liczyć w Dniach Roboczych w następujący sposób: od momentu
Pozytywnej Weryfikacji Zamówienia do momentu wysyłki Zamówienia do Klienta.
Czas dostawy Produktu przez przewoźnika uzależniony jest od wybranego przez
Klienta sposobu dostawy oraz przewoźnika i widoczne jest w koszyku po wybraniu opcji dostawy.
Dla Zamówień wysyłanych za granicę do Niemiec, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Republiki Czeskiej,
Słowacji, Irlandii, Włoch, Belgii, Litwy, Francji, Austrii dostępna jest wyłącznie przesyłka
kurierska. Czas dostawy jest zróżnicowany w zależności od wybranego kraju i może wynosić od 5 do 7
dni roboczych.
Przesyłki są dostarczane w Dni Robocze.
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie, brak dostawy lub konieczność powtórnej dostawy,
będące skutkiem podania przez Użytkownika nieprawidłowych lub niepełnych danych do doręczenia Produktu.
Warunki rozwiązywania umów o świadczenie Usług
Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usług prowadzenia konta w Serwisie Internetowym.
Użytkownik może wypowiedzieć umowę o prowadzenie Konta w Serwisie Internetowym poprzez przesłanie
stosownego oświadczenia w wiadomości e-mail na adres e-mail: zamowienia@colorland.pl, lub pisemnie
na adres Usługodawcy: Cyfrowa Foto Sp. z o.o., Zaczernie 190, 36-062 Zaczernie.
Usługodawca może wypowiedzieć ze skutkiem natychmiastowym umowę o prowadzenie Konta w Serwisie
Internetowym w przypadku, gdy Użytkownik dostarcza treści o charakterze bezprawnym.
Umowa o prowadzenie Konta w Serwisie Internetowym ulega rozwiązaniu po upływie 7 dni od dnia
otrzymania oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia).
Użytkownik ma także możliwość wypowiedzenia umowy o prowadzenie Konta w Serwisie Internetowym ze
skutkiem natychmiastowym korzystając z opcji dostępnych w ramach Konta - w tym celu należy:
w zakładce "Ustawienia konta" w panelu Konta po podaniu hasła do Konta kliknąć pole "usuń
konto" lub o podobnym znaczeniu po czym Użytkownik otrzyma na swój adres e-mail link
potwierdzający żądanie usunięcie Konta.
Kliknięcie na nadesłany link jest równoznaczne z rozwiązaniem umowy o świadczenie usługi
drogą elektroniczną polegającej na prowadzeniu Konta.
Wypowiedzenie umowy nie prowadzi do wyeliminowania skutków prawnych, które powstały wcześniej - w
czasie trwania umowy.
Usługodawca i Użytkownik mogą rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym
czasie w drodze porozumienia stron.
Wypowiedzenie Umowy o korzystanie z Edytora oraz Formularza Zamówienia następuje w chwili zakończenia
korzystania z Edytora, zgodnie z pkt. III ust. 2 Regulaminu.
Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Newsletter.
Usługobiorca może w dowolnym momencie zrezygnować z korzystania z usługi Newsletter w tym celu
należy w zakładce "Ustawienia konta" w panelu Konta po podaniu hasła do Konta kliknąć pole
"Ustawienia konta" a następnie odznaczyć pole „Chcę otrzymywać newsletter” lub o podobnym znaczeniu.
Użytkownik otrzyma na swój adres e-mail link potwierdzający żądanie usunięcia adresu e-mail z usługi
Newsletter.
Kliknięcie na nadesłany link jest równoznaczne z rozwiązaniem umowy o świadczenie usługi Newsletter
drogą elektroniczną.
Wypowiedzenie Umowy o korzystanie usługi udostępniania Projektów następuje w chwili zakończenia przez
Użytkownika udostępniania Projektów.
Tryb postępowania reklamacyjnego dotyczący Konsumentów
Reklamacje z tytułu niezgodności Produktu z umową:
Podstawa i zakres odpowiedzialności Usługodawcy wobec Konsumenta z tytułu niezgodności Produktu z
umową są określone ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014. 827).
Zawiadomienia o niezgodności Produktu z umową oraz zgłoszenia odpowiedniego żądania można dokonać
poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres e-mail reklamacje@cyfrowafoto.com lub pisemnie na
adres Usługodawcy.
Gdy jest to niezbędne dla oceny niezgodności Produktu z umową Produkt należy dostarczyć na adres
Usługodawcy.
Żądania konsumentów wynikające z realizacji umów o dzieło bądź umów sprzedaży są realizowane w
terminie 14 dni kalendarzowych od zgłoszenia żądania.
Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez Konsumenta adres lub w inny podany
przez Konsumenta sposób.
W przypadku uznania reklamacji Usługodawca zwraca koszt przesyłki Produktu będącego przedmiotem
reklamacji. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób
dostarczenia oferowany przez Usługodawcę, Usługodawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi
poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
W przypadku Produktów objętych gwarancją Usługodawca informuje, iż gwarancja na Produkt nie wyłącza,
nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności Produktu z umową.
Reklamacje związane ze świadczeniem Usług przez Serwis Internetowy:
Reklamacje związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu Internetowego
Konsument może składać poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres e-mai reklamacje@cyfrowafoto.com
Zaleca się podanie w powyższej wiadomości e-mail jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących
przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości oraz danych
kontaktowych – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni
kalendarzowych od daty otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego.
Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Konsumenta podany w
zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Konsumenta sposób.
Reklamacje z tytułu niewykonania bądź niewłaściwego wykonania obsługi płatności:
Reklamacje z tytułu niewykonania bądź niewłaściwego wykonania obsługi płatności należy kierować do
właściwego operatora płatności bezpośrednio na adres e-mail, korzystając z formularza kontaktowego
lub telefonicznie – zgodnie z regulaminem świadczenia usług w zakresie płatności elektronicznych
danego operatora płatności.
Tryb postępowania reklamacyjnego dotyczący Klientów nie będących Konsumentami i którym nie przysługują
uprawnienia Konsumentów.
Warunkiem rozpoznania przez Usługodawcę reklamacji zgłoszonej przez Klienta, gdy dotyczy ona uszkodzeń Produktu
powstałych podczas transportu do Klienta, jest zgłoszenie tych uszkodzeń do Usługodawcy w sposób opisany w pkt.
X w terminie 14 dni od dnia wykrycia uszkodzenia (nie później jednak niż w ciągu 30 dni kalendarzowych od dnia
dostarczenia Zamówienia) wraz ze szczegółowym opisem problemu oraz dostarczenie reklamowanego Zamówienia na
koszt Klienta na adres Usługodawcy.
Reklamacje Produktów zamawianych w Serwisie Internetowym z tytułu uszkodzeń powstałych podczas ich
transportu do Klienta mogą być składane za pomocą Formularza Reklamacyjnego dostępnego w zakładce Regulamin
na stronie Serwisu Internetowego lub zgłoszenie takiego żądania poprzez wiadomość e-mail.
W przypadku uwzględnienia reklamacji Usługodawca nie zwraca Klientowi kosztów przesyłki/dostarczenia
Zamówienia.
Usługodawca ustosunkuje się do zgłoszonych przez Klienta reklamacji w ciągu 30 dni kalendarzowych od dnia
ich zgłoszenia, jak również poinformuje Klienta o dalszym trybie postępowania.
Usługodawca nie przyjmuje Produktów przesłanych za pobraniem.
Uszkodzenie Produktu w transporcie
W przypadku stwierdzenia uszkodzenia Produktu Klient ma obowiązek zbadać przesyłkę; jeżeli stwierdził, że w
czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, zgłosić takie okoliczności oraz wypełnić protokół
uszkodzenia przesyłki, w razie możliwości w obecności doręczyciela.
Jeżeli uszkodzenia Produktu nie dały się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze przesyłki, Klient powinien
niezwłocznie zgłosić żądanie ustalenia tego faktu po ujawnieniu uszkodzeń, nie później jednak niż w ciągu 7
dni od dnia odbioru przesyłki. Przekroczenie tego terminu oznaczało będzie brak możliwości realizacji
roszczeń reklamacyjnych wobec przewoźnika.
Przed podpisaniem protokołu uszkodzenia przesyłki należy go uważnie przeczytać i zwrócić szczególną uwagę na
zgodność zawartych w nim informacji ze stanem rzeczywistym paczki (uszkodzenie opakowania, oznaczenia
ostrzegawcze).
W przypadku odmowy przyjęcia przesyłki z powodu uszkodzenia należy to wyraźnie zaznaczyć w dokumentach
przewozowych.
Prawo odstąpienia od umowy
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów (art. 38
ustawy z 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta):
świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą Konsumenta, przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 1,
dotyczących nagrań audio i wizualnych oraz zapisanych na informatycznych nośnikach danych po
usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania,
umów dotyczących świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku
finansowym,
w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji
Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, w szczególności dotyczy to
Produktów,
świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega
szybkiemu zepsuciu.
W wypadkach nie przewidzianych w punktach 1.1-1.5. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej
odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie czternastu dni
kalendarzowych od daty zawarcia umowy.
Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem za pośrednictwem Poczty Polskiej
lub innego podmiotu świadczącego usługi przewozowe lub poczty elektronicznej.
Oświadczenie o którym mowa w ust. 1 powyżej należy wysłać na następujący adres Usługodawcy: Cyfrowa Foto Sp.
z o.o., Zaczernie 190, 36-062 Zaczernie lub na adres mail: reklamacje@cyfrowafoto.com
W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a Konsument jest zwolniony z wszelkich
zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna
w granicach zwykłego zarządu.
Konsumentowi zwraca się wszystkie dokonane płatności wraz z kosztami przesyłki. Jeżeli Konsument wybrał
sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę,
przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty związane z odesłaniem Produktu do Usługodawcy.
Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni. Jeżeli Konsument dokonał
jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty.
Usługodawca dokona zwrotu zapłaconej ceny na wskazany przez Konsumenta numer konta bankowego lub w inny
wskazany przez Konsumenta sposób.
Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy
umowa dotyczy świadczenia usługi - od dnia jej zawarcia.
Odpowiedzialność
W stosunku do Konsumenta Usługodawca ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą za szkody wynikłe z niewykonania lub
nienależytego wykonania swojego zobowiązania, chyba że będzie to następstwem okoliczności, za które Usługobiorca
nie ponosi odpowiedzialności.
W stosunku do Klienta, Usługodawca może ponosić odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego
wykonania zobowiązania wyłącznie w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i tylko w granicach strat
rzeczywiście poniesionych przez Klienta. W szczególności Usługodawca nie odpowiada za szkody spowodowane
korzystaniem przez Klienta z Serwisu Internetowego niezgodnie z przepisami prawa lub Regulaminem.
Prawa autorskie
Usługodawca w zakresie przestrzegania prawa autorskiego do przesłanych przez Użytkowników materiałów zdaje się
wyłącznie na oświadczenia Użytkowników.
Złożenie Zamówienia oznacza złożenie przez Użytkownika oświadczenia, że posiada on prawa do wszystkich
przesłanych plików i przez dokonanie Zamówienia nie narusza niczyich praw.
W przypadku naruszenia praw autorskich osób trzecich poprzez realizację Zamówienia, odpowiedzialność za to
ponosi wyłącznie Użytkownik. Jest on w takim przypadku zobowiązany do zwolnienia Usługodawcy z wszelkich
roszczeń osób trzecich oraz do zwrotu kosztów poniesionych przez Usługodawcę powstałymi w wyniku tych
roszczeń.
W razie otrzymania urzędowego zawiadomienia lub powzięcia wiarygodnej informacji co do bezprawności
przechowywanych w Serwisie Internetowym treści, Usługodawca poinformuje o tym Użytkownika i niezwłocznie
uniemożliwi dostęp do takich treści.
Wszelkie informacje, treści, pliki zawierające obrazy i oprogramowanie udostępnione przez Usługodawcę w
ramach Serwisu Internetowego stanowią przedmiot własności Usługodawcy i chronione są prawem.
Usługodawca nie udziela prawa do kopiowania, udostępniania, modyfikowania, realizacji Produktów pochodnych
lub dystrybucji jakiegokolwiek ich elementu.
Informacje dodatkowe
Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawieranej umowy o świadczenie Usług następuje przez
przesłanie stosownej wiadomości e-mail po zawarciu umowy.
Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawieranej umowy wykonania Produktu następuje na dwa
sposoby:
przez wysłanie Klientowi w wiadomości e-mail treści zawieranej umowy,
przez przekazanie Klientowi specyfikacji Zamówienia oraz dowodu zakupu,
Treść zawieranej umowy jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie teleinformatycznym
Usługodawcy oraz udostępniana na każde żądanie Klienta.
Przechowywanie plików:
Projekty niestanowiące odbitek fotograficznych tworzone w Edytorze i Formularzu Zamówienia:
Zamówione i opłacone zostają usunięte po 400 dniach od daty opłacenia koszyka,
Zamówione i nieopłacone zostają usunięte po 90 dniach od daty zamówienia koszyka,
dodane do koszyka, ale niezamówione zostają usunięte po 90 dniach od daty ostatniej edycji.
Projekty stanowiące odbitki fotograficzne tworzone w Edytorze i Formularzu Zamówienia:
Zamówione i opłacone zostają usunięte po 60 dniach od daty opłacenia koszyka,
Zamówione i nieopłacone zostają usunięte po 90 dniach od daty zamówienia koszyka,
Dodane do koszyka, ale niezamówione zostają usunięte po 90 dniach od daty ostatniej edycji.
Postanowienia końcowe
Umowy zawierane poprzez Serwis Internetowy zawierane są zgodnie z prawem polskim i w języku polskim.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy: Kodeksu cywilnego z dnia 23
kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.); Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18
lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.); ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz. U.
2014. 827).
Rozstrzyganie sporów:
Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Użytkownikiem będącym jednocześnie Konsumentem w
rozumieniu art. 22 1 kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.) mogą
być rozpatrywane pozasądowo poprzez mediacje lub rozstrzygnięcia sądów polubownych. Wykaz stałych
sądów polubownych zawiera strona http://www.pssp.org.pl. Wykaz mediatorów prowadzony jest przez
każdy sąd okręgowy w Polsce. Na stronach właściwego sądu dostępne są dane mediatorów.
Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Konsumentem w rozumieniu art. 22 1 kodeksu
cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.) zostają poddane sądom właściwym
zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (Dz.U. Nr 43, poz.
296 ze zm.).
Szczegóły dotyczące sposobów oraz dostępu do pozasądowych form rozstrzygania sporów znajdują się pod
adresem: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.
Pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma internetowego systemu
rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma
ODR).Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej
obsług dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego
zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Klientem zostają poddane sądowi właściwemu ze
względu na siedzibę Usługodawcy.
Wejście w życie Regulaminu
Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 01.10.2021r.
Usługodawca uprawniony jest do jednostronnej zmiany niniejszego Regulaminu w przypadku zaistnienia: (a)
zmiany obowiązujących przepisów prawa mających zastosowanie do świadczenia usług drogą elektroniczną lub
transakcji zawieranych na odległość, (b) zmiany oferty Usługodawcy dotyczącej Usług lub Produktów
z zastrzeżeniem że zmiany niniejszego Regulaminu mają na celu dostosowanie jego treści do oferty. Zamówienia
złożone przez Użytkowników przed wejściem w życie zmian regulaminu są realizowane według dotychczasowych
postanowień Regulaminu
W przypadku uznania poszczególnego postanowienia Regulaminu za nieważne lub bezskuteczne, nieważność lub
bezskuteczność tego postanowienia nie wpływa na ważność lub skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu.
Usługodawca dołoży starań, aby nieważne lub nieskuteczne postanowienie zastąpić nowym, niewadliwym prawnie
postanowieniem.
Zamówienia na Produkty złożone przed wejściem w życie nowego regulaminu podlegają zasadom określonym w
dotychczasowym Regulaminie; zmiana Regulaminu nie wpływa na prawa i obowiązki stron umowy sprzedaży
Produktów z Serwisu Internetowego ukształtowane przed wejściem w życie tej zmiany.
Usługodawca poinformuje Użytkowników o zmianie Regulaminu i o dacie wejścia w życie zmienionego Regulaminu
przesyłając stosowną wiadomość na adresy e-mail Użytkowników lub umieszczając ją w Serwisie Internetowym w
formie dostępnej przy pierwszym logowaniu Użytkownika po zmianie Regulaminu.
Zmiany Regulaminu obowiązują Użytkownika od terminu określonego przez Usługodawcę, nie krótszego niż 7 dni
kalendarzowych od poinformowania Użytkowników o zmianie. Okres wypowiedzenia wynosi 14 dni. Wypowiedzenie
należy przesłać na adres reklamacje@cyfrowafoto.com lub pisemnie na adres siedziby Usługodawcy.